Kā likt pelnīt pašai mājas lapai?

Ja tev ir savs uzņēmums vai preces/pakalpojumi, tava mājaslapa tev palīdz pelnīt, piesaistot klientus. Taču kā, lai liek mājaslapai pelnīt, ja tava lapa ir par tavu ideju, talantu vai hobiju? Apskatīsim dažus scenārijus.

Pirms mēs turpinām, es kārtējo reizi atkārtošu, ka viss ir atkarīgs no tavām idejām, laika, talanta un aizrautības. Šis nav veids, kā kļūt bagātam vienā vakarā. Lielākā daļa mājaslapu pirmajā mēnesī neienes nevienu eiro. Vidēji tikai pēc 2-4 mēnešiem mājaslapa spēj atpelnīt tos 4-8 eiro mēnesī, ko tu maksā par tās uzturēšanu. Varbūt vajadzēs gadu, lai mājaslapa kļūtu par nopietnu ienākumu avotu. Varbūt tu vispār nekad līdz tam nenonāksi.

Bet, ja taisīsi mājaslapu par to, kas tev pašam patīk un ieguldīsi tajā laiku,  tev ir visas izredzes iegūt savu sapņu darbu.

1.Reklāmas – Google AdSense

Tas ir pats sākums. AdSense reklāmas ir viegli un ātri uzlikt (arī par to sekos raksti). Tās neprasīs no tevis ne naudas, ne laika ieguldījumus. Tās varēs stāvēt un ienest nelielu naudiņu. Jā, nelielu. Uzreiz brīdinu, ka lai AdSense nestu pieklājīgu peļņu (vairākos simtos eiro), mēnesi var vajadzēt pat > 100 000 lapas skatījumu. Daži labi nopelna arī ar mazāku skaitu lapu skatījumu, ja izdodas piemeklēt atbilstošas reklāmas.

Piemēram, ja lapa ir par bērnu audzināšanu un satur daudz atslēgas vārdu, tad Google AdSense piemeklēs reklāmas par mazuļu drēbītēm, rotaļlietām utt. Visticamāk, ka daudziem apmeklētājiem tās patiešām interesēs.

2.Reklāmas – vienošanās ar konkrētiem uzņēmumiem

Tas ir daudz ienesīgāks veids, bet te tev vajadzēs, lai tava mājaslapa ir pietiekami labi apmeklēta un piesaistītu konkrētu auditoriju. Kā arī to būs  grūtāk uzturēt, sarunāt un pārvaldīt.

Var iedalīt 3 veidus:

  • vienkāršs reklāmas baneris, par kura izvietošanu tev uzņēmums maksā mēnesī konkrētu summu;
  • reklāmraksti, rakstā aprakstīts produkts/pakalpojums, šinī gadījumā tev maksās par vienu rakstu nevis laiku;
  • linki uz produktu/pakalpojumu, par kuriem tu saņem nelielu summiņu no pakalpojuma/preces vērtības (5%-10%)  par katru pirkumu, ko cilvēks veic.

Iespējas ir atkarīgas no tā, cik aktīvi piedāvāsi/ meklēsi šādus variantus. Ja  lapa ir par kūciņu cepšanu, tad jāmeklē iespējas, piemēram,  ar miltu, virtuves tehnikas ražotājiem vai arī kafejnīcām (tiem, kam izlasot receptes sakārojās kūciņas, bet pašiem slinkums cept ?).

Studenti var sarunāt ar pasākumu rīkotājiem (vai kopētavām vai klubiem vai picērijām vai vēl kaut ko), nelielu atlaidi saviem lapas apmeklētājiem un nelielu summu sev par katru novirzīto apmeklētāju, kas šo atlaidi izmantos. Visas trīs puses būs ieguvējas.

3.Pārdodot digitālas preces

Ļoti populārs variants ārzemēs, bet Latvijā var neizdoties. Lai sagatavotu, vajadzēs ieguldīt vēl vairāk laiku un kvalitātei jābūt tiešām augstai.

Ja tev ir iespaidīgas zināšanas, konkrētā jomā, par kuru nav pieejami pietiekami vai kvalitatīvi resursi latviešu valodā, tadir vērts mēģināt.

Viens no populārākajiem variantiem – video lekcijas/ kursi.

Tāpat arī, ja studē dizainu, var izstrādāt un pārdot logo variantus. Fotogrāfi var pārdot savas fotogrāfijas komerciālai izmantošanai.

Šādas preces prasa darbu un laiku, bet neprasa materiālus izdevumus, kā iespiešana, drukāšana, iepakošana. Diemžēl cilvēku attieksme pret digitālu preču pirkšanu Latvijā nav pārāk laba (“ja tas ir digitāls, tad to var kaut kā nokopēt kaut kur bez maksas”).

4.Mājaslapa var palīdzēt tev radīt savu preci/pakalpojumu

Ja tev nav ne preces, ne pakalpojuma, iespējams, ka laika gaitā tāds radīsies tieši pateicoties tavai mājaslapai. Tas nekas, ka tagad uzreiz tu nevari tādu iedomāties, vai tev liekas, ka kāds variants vienkārši neizdosies.

Raksti par to, kā cept visādus gardumus? Varbūt tu sapratīsi, ka tavas lapas apmeklētājiem grūti atļauties kāzu tortes un  sāksi piedāvāt savu lētāku variantu.

Raksti par modi un kosmētiku?  Varbūt tev radīsies iespēja atvērt pašai savu apģērbu līniju.

Dzīvo laukos? Varbūt nolemsi attīstīt lauku tūrismu un tev jau būs potenciālie klienti – tavas lapas apmeklētāji.

Atceries, ka galvenais ir apmeklētāji

Ja cilvēki nāks uz tavu lapu, ja tu rakstīsi par kaut ko noderīgu (vai skaistu, vai izklaidējošu .. ), tu iegūsi atpazīstamību un uzticamību.

Ja izdosies cilvēkus uzrunāt un aizraut, tev izveidosies sava veida “atbalsta grupa”, un tad arī iespējas parādīsies. Jebkuru ideju ir vieglāk realizēt ar atbalsta grupu. Pat idejas, kuras jau realizējuši citi, vari realizēt tu pavisam citā kvalitātē.

Lai uzreiz uzsāktu savu biznesu (bez atbalsta grupas) vajag līdzekļus, un pastāv liels risks neizdoties. Pamest savu darbu, lai, piemēram, ceptu lētākas kāzu tortes, ir riskanti. Tu nezini, kur meklēt potenciālos pircējus. Un cik vispār cilvēki ir tajā ieinteresēti? Turpretī, ja tu sāki ar mājaslapu, tev jau ir potenciālie klienti un tu redzi, kas viņiem ir aktuāli.

Tev nav jāiegulda lieli līdzekļi par mājaslapu (vēl joprojām runa ir par ~ 40-80 eiro gadā, kas ir ~ 5 eiro mēnesī), un tev nav jāaiziet no darba, jo pie mājaslapas var strādāt brīvajā laikā (pat no mobilā telefona).

Pie tam, Latvijā šobrīd tikpat kā nav konkurences. Gandrīz visus apmeklētājus piesaista lielie portāli, no kuriem lielākā daļa ir pārbāzti ar nejēdzīgām reklāmām un tikpat nejēdzīgu saturu.

Tagad esam nedaudz ieskatījušies iespējamās perspektīvās. Vēlāk vēl atgriezīsimies pie visiem šiem tematiem, gan par Google AdSense,  arī par sociālajiem tīkliem, lai veidotu savu auditoriju un vēl daudz ko citu.

Tagad tu vairs nešaubies par to, kāpēc taisīt savu mājaslapu (vai es tomēr kļūdos?).